7 راهکار برای رهایی از سوزش سر دل

سوزش سر دل از مشکلات شایعی است که در حدود 25 درصد افراد جامعه درگبر آن هستند . با این 7 راهکار ساده می توانید بر آن غلبه یابید:

 

1- دقت کنید با خوردن چه غذاهایی این مشکل برای شما پیش می آید ، آن ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید

2- وعده های غذایی کوچک مصرف کنید و پرخوری نکنید ، علاوه بر این جویدن کامل غذا کمک شایانی به بهتر شدن علامت خواهد کرد.

3- از فعالیت هایی که باعث ورود بیش از اندازه هوا به سیستم گوارشیتان می شود خودداری کنید این فعالیت ها عبارتند از: سیگار کشیدن ، سریع غذا خوردن و نوشیدن مایعات گازدار از قبیل نوشابه

4- استرش خود را کاهش دهید ، انجام ورزش های هوازی به مدت 3-5 بار در هفته نیز کمک خواهد کرد اما توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از غذا خوردن ورزش نکنید

5- استراحت کافی داشته باشید

6- تا 2 ساعت بعد از غذا خوردن دراز نکشید

7- وزن خود را کنترل کنید.

 

نکته : از آنجا که در کشور ما ، میزان عفونت با باکتری هلیکوباکتر پیلوری بالاست و یکی از شایع ترین علایم عفونت با این باکتری سوزش سر دل و سایر علایم سوء هاضمه می باشد ، در صورتی که این علایم را دارید با مراجعه به یک پزشک و انجام یک آزمایش ساده عفونت با این باکتری تشخیص داده می شود و با دارو می توان باکتری را ریشه کن کرد . این کار به بهبود علایم شما و علاوه بر این در پیشگیری از سرطان معده موثر خواهد بود. 

ترجمه شده توسط امیررضا منطقی نژاد ( با تصرف و تلخیص)

منبع : سایت انتشارات دانشگاه هاروارد

کتابخانه سلامت: